Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AA

Saša

3. 1. 2011 16:10
Však EU to brzo zatrhne.

Zatím jen vydává kalendáře bez křesťanských svátků - zanedlouho zakáže poskytování pracovního volna k jejich slavení a posléze zakáže přímo jejich slavení.

0 0
možnosti
VS

Astaroth

3. 1. 2011 16:21
Re: Však EU to brzo zatrhne.

Kapitaliste nedopusti zakaz nejake formy vanoc, jen prosadi jejich zmutovani do jakychsi konzumnich orgii.

0 0
možnosti
MR

iluminat

1. 1. 2011 22:48
no a? Moje rodina byla ateisticka uz davno, pra-prarodice

uz byli bez vyznani, a Vanoce jsme slavili - je to takovy zvyk, a kde je psano ze by ateiste nemeli zvyky? I ten povestny Jezisek nam nosil darky, akorat jsme nevedeli co to jako je, ale jako deti nas to moc nezajimalo. Pak jsme jen chteli darky "k jezisku". A ze by jsme byli horsi nezli verici? Prdlajs, jsou verici co jsou velci spatenkove, na tom jestli patrime k nejake cirkvi vubec nezalezi.

0 0
možnosti
AR

Don don

1. 1. 2011 17:24
no

tak to je chudé

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

1. 1. 2011 14:36
Nesouhlasím,

obzvláště v křesťanství založeném na důvěrném, osobním a jedinečném vztahu k bohu podle mě není důležité "začít s vírou od útlého dětství".

Nepopírám, že existuje pozitivní korelace mezi vírou rodičů a dětí, ale na to, abych souhlasil s Vaším tvrzením, jsem už potkal příliš mnoho křesťanů, kteří ke své víře dospěli po vylétnutí z rodného hnízda.

A ač nemohu zobecňovat, nezřídka mi jejich víra přišla tak nějak opravdovější a silnější než u těch, kteří ji berou "jen" jako součást kulturního dědictví.

0 0
možnosti
MP

Vrah

1. 1. 2011 15:48
Re: Nesouhlasím,

Korelace existuje jak pozitivní, tak negativní; paušálně bych z ní nevyvozoval vůbec nic. Náš bývalý farář (dnes v důchodu) vyprávěl, že ho jeho otec (taky farář) seřezal, když nechtěl jít v neděli do kostela – a že se z něj tehdy málem stal ateista. Případů, kdy se to opravdu stalo, jistě nebude málo. Stejně jako je mnoho konvertitů, jejichž rodiče v Boha nevěřili.

0 0
možnosti
Č

český_vesničan

1. 1. 2011 11:46
..možná jsem to úplně nepochopil....

..ale dělá to na mne dojem.....jako by se naznačovalo...že vánoce mohou plnohodnotně slavit je věřící.....8-o

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

1. 1. 2011 14:38
Re: ..možná jsem to úplně nepochopil....

No, Vánoce coby oslavy narození Krista nejspíše opravdu ano...

0 0
možnosti
JB

baranka

1. 1. 2011 10:17
Abych slavil nejkrásnější svátky v roce ...

... K tomu žádnou víru nepotřebuji .

0 0
možnosti
MP

Vrah

1. 1. 2011 11:23
Re: Abych slavil nejkrásnější svátky v roce ...

A on někdo tvrdí, že k oslavě těch „nejkrásnějších svátků v roce“ víru potřebujete? Nebo jen vyvracíte tvrzení, které nikdo netvrdí? Třeba já – a to ani jako křesťan – jsem nikdy nic takového neslyšel.

Jiná věc je, jaké že to svátky slavíte; svátky koho/čeho? Čí?

0 0
možnosti
DH

čarovná rybí kostička

1. 1. 2011 9:49
Fabulujete, fabulejete a ne moc chytře, Pepíčku

To nedávno by mohlo eventuelně být za komančů, to bych se vcelku dotazu nedivila. Jinak já jsem si u našich zahraničních přátel nikdy nepovšimla, že by si vyhledávali žebříčky zemí obsahující poměry věřících a ateistů. Evropan ba i Američan a priori předpokládá, že Evropan slaví Vánoce. Nebo, že by nás zkoumali Latinoameričané?;-DA chodi jste, Pepánku, alespoň na střední, když jste na to s češtinou tak bledě?;-D

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

1. 1. 2011 14:41
Re: Fabulujete, fabulejete a ne moc chytře, Pepíčku

Tak třeba já si ty žebříčky zrovna před měsícem hledal (potřeboval jsem je do diskuse k úplně jinému tématu), takže věřím, že si je z různých důvodů můžou hledat i zahraniční přátelé...

0 0
možnosti
A

asako

1. 1. 2011 9:21
Proč?

Proč mám takový pocit, že jste si téměř všechno vymyslel, abyste mohl napsat článek do blogu?

0 0
možnosti
MS

majkl1

1. 1. 2011 7:52
Vážený příteli,

máte jednak popletené pojmy a druhak nedostatky v dějinách. Nevěřící není pohan, ale jen nevěřící. A dám vám na vybranou - nevěřicí křesťan, žid, muslim? A teď ta hrůza - co když je někdo z nich dokonce komunista?

Ale nechci být surový. Zůstaňme u nás v Čechách a navíc jen u katolíků. Jaksi vám unikl důvod, proč je tomu tak. Za víru byl ochoten zemřít Hus, či evengelíci odejít do exilu. Problém je v tom, že to bylo ve středověku. Prostě v době moderní se to už nenosí. Jenže od roku 1948 nastala v Čechách doba náboženského temna a jakýkoliv náboženský projev byl skoro a často definitivně kriminalizován. Jenom nechat dítě pokřtít byl průser. Hlavně pro to dítě. Ale o tom zřejmě víte prdlajs, nebo vědět nechcete. Takže vaše povídka o prarodičích je pustá fikce. Račte si spočítat jen generační léta, váš tehdejší věk a údajnou  "vochmatyku"  za kostelem. 

Tolik posledním feldkurátem pokřtěný nevěřící katolík.         

0 0
možnosti
BR

Stobka

1. 1. 2011 9:38
Tak pozor vy samozvaný historiku,

zapomněl jste na období jakéhosi obrození náboženství v 60.letech. V kostelech hráli bigbítové kapely, aby nalákaly mladé lidi. Byla jsem legálně pokřtěná i biřmovaná kvůli tomu, že to chtěli prarodiče. Ale stejně jsem místo bohoslužeb chodila do Kukátka černobílých filmů, kde promítali děckám místní filmoví amatéři, klekání v kostele se mi od malička strašně příčilo, připadalo mi to strašně ponižující, takže jsem zůstala ateistkou. A u nás na jihovýchodní Moravě stále chodilo do kostela 90 procent obyvatel i za totality, jinak by totiž nezapadli do vesnice.

0 0
možnosti
JN

dogi1

1. 1. 2011 7:01
No,

možná byste si měl ujasnit, co je to vlastně "pohan", když už jste ho ve svém příspěvku použil. Jinak já se řídím jednou zásadou: Když budu věřit v boha a ono se zjistí, že žádný není, tak se nic neděje. Ale když v boha věřit nebudu a zjistí se, že nějaký je, tak jsem v maléru. A tak si říkám, že než věřit v nějaké bláboly z pouhého alibizmu, jak je to ve světě běžné, tak raději risknu ten malér. Ono se nakonec stejně uvidí, kdo měl pravdu!

0 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3130x
Mucha gente entra en y sale de tu vida a lo largo de los años. Pero solo los verdaderos amigos dejan huellas en tu corazón.

Seznam rubrik