Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč Nenávidím Ameriku

Každý druhý Čech nenávidí Ameriku. I když tam málo kdo z nich žil, jejich názor na Ameriku je nekompromisní: Amerika stojí pod psa ! A tak jsem si poprvé uvědomil, že já vlastně taky nenávidím Ameriku. Zde je proč ...

Já nenávidím Ameriku, protože tam žijí krásní, pro-aktivní a super-produktivní lidé, kteří kypý humorem, nápadivosti - ale hlavně - silnou sebedůvěrou. Tito lidé přišli do Ameriky ze všech koutů světa. Tito lidé museli opustit bezpečí svého domova a odjet někam za svým snem - do neznáma, za vodu, na druhou stranu zeměkoule, za vidinou lepšího života pro své děti a rodiny.

Já nenávidím Ameriku, protože Amerika je postavena na chybách Evropy. Amerika zaručuje základní přírodní práva a svobody všem, kdo vstoupí na americkou půdu. A tak ti, kdo jsou ve své vlastní rodné zemi pronásledováni svými vlastními bratry, nachází útočiště právě v té mizerné Americe mezi cizými lidmi, kde jsou si všichni sobě rovnými.

Já nenávidím Ameriku, protože bydlím v jednopokojovým kamrlíku na pátém patře paneláku, obklopen z každé strany nervózními sousedy, kterým vadí každý můj krok. Když se optáš Američana, proč má šesti-pokojový dům se stejným počtem koupelen, dvěma kuchyněmi a krásně modrým bazénem obklopeným palmama na deseti hektarech pozemku -  tak ti s úsměvem na tváři odpoví: a proč ne ?

Já nenávidím Ameriku, protože Amerika nám dala mnoho věcí, bez kterých se dnes neobejdeme. I ten zatracený Internet byl vynalezen v Americe !

Já nenávidím Ameriku, protože nám dala McDonaldy  - tedy restaurace, které servírují pofidérní, ale hlavně nezdravé jídlo. Já nenávidím Ameriku, protože kdykoliv procházím kolem McDonaldu v Praze, vždy je tam narváno až po střechu. Ne Američanama, ale Čechama.

Já nenávidím Ameriku, protože nás obléká. Ano, mám na sobě oblečené Levi jeans a tričko, na kterém je napsáno cosi v angličtině.

Já nenávidím Ameriku, protože Američani jezdí v obrovských autech s klimatizací a posilovačem řízení, které žerou desetkrát tolik co můj Peugot Prdítko.

Já nenávidím Ameriku, protože v Americe najdete nekonečné pláže, vyprahlou step, kouzelné hory, písečnou poušt', pohádkovu přírodu a fantastické lyžování. A to jsem se ani nezmínil o rybaření...

Já nenávidím Ameriku, protože nám cpe do chřtánu svoji kultůru: posloucháme americkou hudbu, sledujeme americke televizní seriály a chodíme do kina na americké filmy. A zatímco se nám to všem nelíbí, všichni jejich kulturní produkty vesele konzumujeme.

Já nenávidím Ameriku, protože má nejhorší školy na světě. Ano, ty otřesné instituce vyššího vzdělání, jako jsou Harvard, Yale, MIT, Stanford, Columbia, Princeton a nebo snad i Art Institute of Pasadena, kde studenti běžně platí přes sto tisíc dolarů za rok za jejich vzdělání - vzdělání, které nikde jinde ve světě nenajdete. I ten hlupák Albert Einstein neměl kam jít vyučovat své ptákoviny, tak skončil na Princetonu v Americe. Absolventi amerických škol jsou pak najati největšíma korporacema na světě za astronomické nástupní platy a do konce našeho života nám budou říkat, co dělat, jak to dělat a jak žít svůj vlastní život. A co na to kibic Čech ? Nuže, komukoliv se z Čechů naskytne příležitost jít studovat na Americkou Univerzitu, tak americké školy jsou najednou perfektní...

Já nenávidím Ameriku, protože ji nerozumím. Amerika se schovává před zbytkem světa kdesi na západní polokouli, mezi inferiorním Mexikem a dependentí Kanadou, obklopená Atlantikem na jedné straně a Pacifikem na druhé. Protože je tak daleko, není lehce přístupná, což bezesporu dodává k její mystice.

Proto nenávidím Ameriku...

A konečne, já nenávidím Ameriku, protože Amerika jde za nás za všechny do válek, aby jsme všichni,  bez rozdílu, měli zítra co jíst, co pít a mohli spokojeně žít. Aby jsme se nemuseli bát dalšího Hitlera, Stalina, Husseina, Pol Pota a dalších šílenců, kteří se vždy alespoň jednou za generaci někde ve světě objeví.

Amerika se stará o to, aby jsem se ráno mohl probudit, políbit manželku a své děti - a spokojeně odejít do práce s tím, že je večer najdu doma zdravé a usměvavé - přesně tak, jak jsem je tam ráno naposledy viděl ...

A to je přesně to, proč nenávidím Ameriku !

 

 

Autor: Jose Batistuta | pondělí 28.2.2011 3:04 | karma článku: 48,03 | přečteno: 43812x
  • Další články autora

Jose Batistuta

Je Vzdělání Důležité k Úspěchu ?

Včera jsem otevřel noviny, kde jsem si přečetl, že Apple, Inc. právě zveřejnili výši profitu za uplynulé čtvt'letí. Profit se pohybuje kolem 6 miliard dolarů. Apple je dnes za Exxon-Chevronem druhá nejbohatší kontemporární americká kompany. Jejich roční obrat je vyšší než GDP celé České ekonomie ! V jejím čele stojí Steve Jobs. Jobs není vzdělaný. I přes to, Jobs má hodnotu skoro 2 miliardy dolarů. Tak jsem nad tím zakroutil hlavou a zmínil jsem se o tom mému kolegovi. Ten mě říká: příteli, to je pouze vyjímka. Více takových lidí na světě nenajdeš....

21.1.2011 v 5:15 | Karma: 24,96 | Přečteno: 2735x | Ostatní

Jose Batistuta

Ženy jsou Produktivnější než Muži – tedy Alespoň ve Starbucksu ...

Každé ráno přicházím do mému oblíbeného Starbucksu pro kafé. Vždy prvně nahlédnu dovnitř přes výklad. Bud' je tam dlouhá fronta a nebo jsou tam pouze jeden nebo dva zákazníci. Fronty mě odpuzují a tak jsem se rozhodl, že zjistím, co je jejich příčína.

15.1.2011 v 3:53 | Karma: 15,66 | Přečteno: 1888x | Ostatní

Jose Batistuta

Co je Špatného s Kanadskou Hymnou

Během Zimních Olympijských Her ve Vancouveru jsme měli příležitost si vyslechnout kanadskou národní hymnu " O Canada " celkem čtrnáctkrát – jednou za každé první místo, které Kanada během her vyhrála.

14.1.2011 v 3:56 | Karma: 17,13 | Přečteno: 1801x | Diskuse| Ostatní

Jose Batistuta

Jak Vznikla Diagnóza "Sexuální Adikce"

Bylo nebylo, byla jednou jedna žena v reproduktivním věku. A jako každá žena v tomto věku, biologické hodiny s ní tloukly nalevo a napravo. A tak měla sex se svým vyvoleným kde se dalo, kdy se dalo. Byly to pro ně oba takové jakési sexuální hody.

13.1.2011 v 3:20 | Karma: 20,89 | Přečteno: 1822x | Diskuse| Ostatní

Jose Batistuta

Počátky Feminismu Směřují do České Republiky

Nikdo přesně neví, kde a kdy, začalo Feministické hnutí. Někteří vidí Ibsenovou hru "The Doll House" z přelomu 20-toho století jako první známku o přítomnosti Feminismu. Jiní zase tvrdí, že to byla Suzan B. Anthony v prvních letech 20. století, která jako průkopnice stejné ideologie, nenávratně rozkývala Feministické pendulum, které přinutilo toho bídáka Muže, aby ukázal alespoň špetku respektu k druhému pohlaví. Spousta dalších expertů zase tvrdí, že to byla Hippie léta v Americe, která začala klást důraz na rovnoprávnost Žen a která poprvé postavila Muže do úzkého spektra mušky sociální brokovnice, ve kterém se pohybuje až dodnes.

10.1.2011 v 3:26 | Karma: 9,03 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3130x
Mucha gente entra en y sale de tu vida a lo largo de los años. Pero solo los verdaderos amigos dejan huellas en tu corazón.

Seznam rubrik